۶۳۰ نکاتی درباره خیالپردازی های جنسی

اگر می خواهید به مهمانی شامی که در پیش دارید، کمی رنگ و جلا بدهید، این سوال را در جمع مطرح کنید: آخرین خیالپردازی جنسی که داشتید درمورد چه بوده است؟

ممکن است از این سوال همه آنقدر تعجب کنند که صدای افتادن قاشق چنگال ها را بشنوید اما این فقط به خاطر این است که تقریباً همه کسانیکه در مجلس حضور دارند، آخرین خیالپردازی جنسی خود را در ذهنشان بازآفرینی می کنند یا خیلی از آنها ادعا می کنند که به هیچ وجه درمورد مسائل جنسی خیالپردازی نمی کنند و خیلی های دیگر هم ادعا می کنند که این خیالپردازی ها فقط درمورد همسر خودشان است. اما، به احتمال خیلی زیاد، همه کسانی که پشت میز نشسته اند، خیالپردازی های ممنوعه جنسی داشته اند و حتی اینکار را به طور عادت همیشه انجام می دهند. اما به ندرت پیش می آید که کسی دوست داشته باشد درمورد این خیالپردازی ها با دیگران صحبت کند.

 

خیالپردازیهای ممنوع

خیالپردازی های جنسی مسئله ای است که ما ندرتاً درمورد آن با کسی صحبت می کنیم، حتی با دوستان خیلی صمیمیمان. عمیق ترین افکار جنسی ما آنقدر عجیب هستند که درست نیست در مجالس رسمی درمورد آنها صحبت شود. این خیالپردازی ها ممکن است نشاندهنده این باشد که اشکالی در روابط جنسی ما یا بدتر در خود ما وجود دارد اما تحقیقات نشان داده است که داشتن خیالپردازی های جنسی، اگر برای همه لازم نباشد، مسئله ای کاملاً نرمال است و درکل بخشی از انسان بودن ما را تشکیل می دهد و با داشتن آنها به هیچ عنوان نباید برچسب گمراه یا فاسد به خودتان بزنید.

تحقیقات گسترده ای که در این زمینه انجام شده است نشان میدهد که تقریباً همه انسانها درمورد مسائل جنسی خیالپردازی می کنند اما هیچکدام درمورد آن حرفی نمی زنند. برت کار، روانشناس، برای نوشتن کتاب خود "دنیای اسرارآآمیز خیالپردازی های جنسی"، روی 18،000 مرد و زن تحقیق کرده است. او درمورد تعدد و تکرار و همچنین محتوای خیالپردازی های آنها سوال کرده و دریافته است که نه نفر از هر 10 نفر آنها، خیالپردازی جنسی داشته اند. باور او بر این است که افراد باقیمانده هم این خیالپردازی ها را داشته اند اما جرات پذیرفتن آن را نداشته اند.

حتی آندسته از ما که قبول می کنند که خیالپردازی جنسی دارند، تمایلی برای حرف زدن درمورد آن ندارند. 95% از شرکت کننده های تحقیق هیچوقت خیالپردازی های خود را با کسی درمیان نگذاشته اند. باابنکه بعضی خیالپردازی های بهتر است همان ناگفته باقی بماند—مثل اینکه به همسرتان بگویید وقتی با او سکس می کرده اید در خیالتان به همسر قبلیتان فکر می کرده اید—اما ما هیچوقت هم درمورد فرارهای جنسیمان در این خیالپردازی ها با دوستانمان صحبت نمی کنیم. خیالپردازی جنسی جزء مسائل ممنوعه است.

خیلی از افراد از طبیعت منحرف و هرزه خیالپردازی هایشان احساس خجالت و گناه می کنند، بااینحال آنچه ما ممکن است "منحرف" یا "هرزه" بدانیم، ممکن است کاملاً طبیعی و متداول باشد.

احساس خجالت ناشی از خیالپردازی های جنسی ممکن است به خاطر تصور نقش خیالپردازی در زندگی ما باشد. در دهه نود، خیلی از روانکاوان خیالپردازی های جنسی پیچیده را به خاطر امیال و شهوت های پیچیده دانسته است. خیالپردازی های عجیب و غریب معمولا به عنوان یک آسیب مورد درمان قرار می گرفتند.

اما امروز می دانیم که خیالپردازی ها دیگر یک آسیب شناخته نمی شوند. این خیالپردازی ها به ما این امکان را می دهد به چیزهایی فکر کنیم که  درواقعیت انجام نمی دهیم یا چیزهایی که قبلاً انجام دادیم و دوست داریم را دوباره انجام دهیم. علاوه بر این، خیالپردازی با بالا بردن میل و تحریک جنسی، می توانند برای روابط جنسی ما هم مفید باشند. آنهایی که معمولاً خیالپردازی جنسی دارند، معمولاً سکس بیشتری هم در زندگی زناشویی خود دارند.

 

روابط جنسی مطمئن

دکتر کار همچنین دریافته است که گاهی اوقات خیالپردازی ها راهی برای برگرداندن یک خاطره منفی دوران کودکی به مثبت است. برای مثال، او درمورد زن بسیار خوشبختی صحبت می کند که خیالپردازی هایش به او کمک کرده سوءاستفاده های جنسی که در کودکی توسط برادر بزرگش از او می شده را به تجربه ای تحریک کننده تبدیل کند. به این ترتیب، خیالپردازی می تواند یک مکانیزم عادت کردن و کنار آمدن باشد. اما حتی اگر درمورد سوءاستفاده های جنسی هم خیالپردازی کنید، لزوماً به این معنی نیست که دوست دارید آن سوءاستفاده ها دوباره اتفاق بیفتد. خانم ها ممکن است خیالپردازی کنند که مردی غریبه با آنها عشق بازی می کند اما ما می توانیم کوچکترین حرکت طرف مقابل را هم در خیالپردازی هایمان کنترل کنیم. ذهن ما مکانی بسیار امن و مطمئن برای امتحان کردن کارهای جدید بدون آسیب دیدین از آن است. مایکل بادر، در کتاب خود "تحریک جنسی" منطق اسرارآمیز خیالپردازی های جنسی" می نویسد: "امنیت و اطمینان مسئله ای کلیدی در باز کردن مفهوم خیالپردازی های ماست. " بسته شدن به تخت توسط یک شریک جنسی ممکن است کار سالم و بی خطری نباشد اما جایی در ناخودآگاه ما این کار هیچ صدمه ای وارد نمی کند.

 

این حرفها شاید حس اطمینان بیشتری به شما داده باشد. به جای اینکه از تصور سکس با فرد دیگری غیر از همسرمان، احساس گناه کنیم می توانیم از آن بعنوان راهی برای تحریک بیشتر روابط جنسی خود استفاده کنیم. اما یادتان باشد هیچ وقت این افکار را بازگو نکنید.

۶۲۹ ده دلیل خیانت مردان

متاسفانه بی وفایی و خیانت همیشه وجود داشته و همواره جای صحبت و بحث را در مورد آن باز نموده است. امروزه برخی از کانال های تلویزیونی مانند REALITY TV درمورداین موضوع برنامه های متعددی دارند اما براستی چرا برخی از مردان خیانت می کنند؟
همه مردان تا حدی می دانند که خیانت کار درست و پسندیده ای نیست و از ابتدا اکثر آنها حتی فکر خیانت را هـم به سـر خطور نـمی دهند ولـی مـتاسـفانه گاهی دچار این اشتباه و گناه بزرگ می شوند. در ادامه 10 دلیل اصلی خیانت در مردان را می خوانید.

دلیل شماره 10 عدم رقبت همسر به داشتن روابط جنسی
برخی از زنان در روابط زناشویی با شوهر خود ممکن است تمایل به این روابط را از دست داده و یا کمتر به این موضوع اهمـیت دهـنـد که ایـن امـر مـمـکن اسـت باعـث فشارهای روانی و جسمانی به مرد شده و منجر به کج روی او گردد.

دلیل شماره 9 خیانت همسر
برخی از مردان به بی وفایی و انحراف هـمسـر خـود پـی برده و تـنـها راه آرام کـردن و فرونشاندن خشم خود را در مقابله به مثل می یابند که عملی غیر منطقی مینماید.

دلیل شماره 8 زیاده خواهی و تنوع طلبی
برخی از مردان بدلیل داشتن میل به زیاده خواهی و تنوع طلبی و هیجانات کاذب و زود گذر به این عـمل زشـت تن می دهند. آنها به زن به دیده "غنیمت جنسی" می نگرند و با وجود یک زن در زندگی، تصور می کنند فرصتهای زیادی را از دست داده اند.


دلیل شماره 7 بی خطر شمردن خیانت
ز دست دیده و دل هر دو فریاد که هر چه دیده بیند دل کند یاد. این ضرب المثل قدیمی تازمانیکه دوربین مدار بسته ای برای کنترل مردان وجودنداشته باشدحقیقتی محسوب میشود. برخی تصور می کننـد که اگر خیانت بکنند کسی متوجه نشده و به کسی نیز صـدمـه ای نـخـواهـد رسیـد و ایــن استـدلال را بهانـه ای بـرای انـجام عـمـل زشـت خود برمیشمارند. اما توجه داشته باشـیـد که هـر قـدر مـردان به دلیل عدم کنترل حیله گر تر شوند، زنان به همان اندازه شبکه جاسوسی و کنترلی خود را گسترش خواهند داد.

دلیل شماره 6 عقده های جنسی
بعضی مردان مایلند بدانند که چقدر از لحاظ جنسی برای دیگر زنان جالبند و در روابط طولانی این سوال برایشان پـیش می آید که آیا هنـوز در بازار خریداری دارند یا خیر که یافتن این پرسش ممکن است آنها را بـرای رسـیدن بـه اهداف غیر مشروعشان سوق دهد.

دلیل شماره 5 بولهوسی و هوسرانی
این یک حقیقت غیر قابـل انـکـار اسـت کـه مـردان هوسران توانایی "نه" گفتن در روابط جنسی را نُـدارنـد. بـا ایـنـکه آنـهـا بـطـور هـمیـشـگـی با پـیشـنهادات جـنسی بمباران نمیشوند، گاهی ممکن است موقعیتی ایستادگی ناپذیر برایشان پیـش آید. در ایـن زمان مردان بی جنـبه و هوسـبـاز تصـور می کنـنـد کـه این موقـیت شاید دیـگر هرگز در زندگی آنها ایجاد نشود و تن به زشتی میدهند.

دلیل شماره 4 اخلاق و رفتار غیر قابل تحمل همسر
رفتارهای زشـت، نــق زدنــهـای دائـمی، نزاع ها و مجادله های فراوان دسـتور العمـل مناسبی برای ایجاد سردرد است و در تصـور برخـی مـردان ( البته به غلط )، خـیـانت بهترین راه فرار از جهنم خانه بوده و بهتر از آسپرین به درمان سـردرد کمک می کنــد.

دلیل شماره 3 سهل انگاری زنان
اکثـر زنـان خـیـلی سـریـع و راحت شوهرشان را بخـاطر رفتارهای بی وفـا مـنـشـانـه او می بخشند که این موضوع شاید به دلیل ترس از تـنـهایی و یا فطرت رقیق القلبی زنان باشد.حتی ممکن است برخی از زنان خود را مقـصر اصلی خیانت شوهرشان پنداشته و قدمهایی رابرای بهبود روابطشان بردارند.این واقعیت که بسیاری از زنان به شوهرشان اجازه گریز از جرم و جنایت را میدهند ممکن است موجبات مضاعف شدن مشکلات آنها را فراهم آورد.

دلیل شماره 2 عدم جذابیت همسر
سر کردن مدت طولانی با یکدیگر گاهی اوقات باعث تنبلی و سستی زنان می شود. به این معنا که دیگر به سر و وضع خود نرسیده و جذابـیـتی نـدارد و مانـنـد گـذشته به شیفتن شوهرشان نمی پردازند. مرد نیز دیـگر همـسرش را زیبـا نیـافته و زنـدگی با او هیجان و لذت قدیم را نخواهد داشت.

دلیل شماره 1 از بین رفتن عشق و علاقه
افسوس که پس از گذشت زمـان طـولانــی با هــم بـودن، بـرخــی مـردان آن عــشـق و عــلاقه و احـساساتـی را که در ابتدا به همسرشـان داشتند، از دست میدهند. اما این رابطه به جزئی از وجودشان مبدل شـده. جـدایی بسیار دردناک و تاثر برانگیزاست. پس بجای جدایی باید چاره ای اندیشید و به زندگی شیرین در کنار هم ادامه داد.

نتیجه: خیانت در زندگی امری نکوهیده و ضد اخلاقی است که اثرات زیان بار آن قطعا" دیر یا زود گریبان گیر فرد خواهد شد. بنابراین چنانچه مشکلی در روابط وجود دارد باید با دید باز به آنها نگریست و با اندیشه و تدبیر سعی در حل آنها نمود. صادق باشید.

۶۲۸ تشبیه محیط دبیرستان به سریال ها و فیلم های سینمایی

مدرسه ما : پایگاه جهنمی
خروج از مدرسه : فرار از آلکاتراس
دیدن مدیر از دور : شبهی در تاریکی
نمره بیست : افسانه آه
مدیر مدرسه : مرد 6 میلیون دلاری
شوخی با مدیر : بازی با مرگ
روز دادن کارنامه : حادثه در کندوان
امتحان : شاید وقتی دیگر
روزی که معلم به کلاس نمی آید : بوی خوش زندگی
اخراج از کلاس : یک بار برای همیشه

نمازخانه دبیرستادن : قطعه ای از بهشت زنگ آخر : آرایشگاه زیبا امحان پایان ترم : قلب ها برای که می تپد پیام متقلب برای دیگران : چشم هایم برای تو راهی برای متقلبان : جیب بر ها به بهشت نمی روند آنتن مدرسه : جاسوس سه جانبه جای سیلی معلم : دایره سرخ دبیر تربیتی : پاک باخته صفر های پشت سر هم : برج مینو اعتراض برای نمره : شلیک نهایی حیاط مدرسه : پارک ژوراسیک زنگ ورزش : المپیک در بازداشتگاه شوراءدبیران : جنگ نفتکشها ناظم : پلیس آهنی کنکور : بالاتر از خطر دیدن معلم از دور : سایه عقاب ها نگاه معلم : بگذار زندگی کنم دانشگاه : سرزمین آرزوها خارج از مدرسه : آن سوی آتش بحث با مدیر : فریاد زیر آب شاگرد اول کلاس : پرنده کوچک خوشبختی پای تخته : لبه تیغ دیکتاتوری معلم : مزد ترس منفی های پشت سر هم : گلوله های بی صدا اولین دانش آموزی که معلم از او درس می پرسد : قربانی وراجی سر کلاس : مجوز مرگ آخر کلاس : بهشت پنهان مبصر کلاس : افعی بوی جوراب بچه ها : عطر گل یاس دبیرام مدرسه ما : تبعیدی ها اخراج از مدرسه : می خواهم زنده بمانم سایه دبیر تربیتی : سایه شوگان دفتر دبیران : خانه ارواح نمره ده : شانس زندگی اتاق ورزش : جزیره آدم خور ها دستشویی : اطاق گاز سال آخر دبیرستان : سال های بی قراری ساختمان مدرسه : آسمان خراش جهنمی اخراجی ها : بینوایان رفتن به دانشگاه : هدف سخت دفتر مدیر : کلبه وحشت صاحبان نمره زیر ده : سربداران کیف های دانش آموزان : محموله ظرفیت نیمکت ها : دو نفر و نصفی سوسک در کلاس : انفجار در اطاق عمل کلاس خصوصی : وعده پنهان زنگ ادبیات : نان و شعر دفتر ناظم : محکمه عدالت حالت دانش آموز هنگام پاسخ دادن : زرد قناری دانش آموزان رشته ریاضی : سوته دلان رفتار مشاور مدرسه با دانش آموزان : عاشقانه

۶۲۷ مثلث برمودا

مثلث برمودا واقعاً یک مثلث نیست ، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی ( و شاید هم دایره‌ای بزرگ ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است .

 

رأس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است . طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است ، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند . در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمی‌شود . « وینسنت گادیس » که مثلث برمودا را نام گذاری کرده ، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند :« یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتوریکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد . »

 

این محل فتنه انگیز و تقریباً باور نکردنی ، اسرار غیر قابل توصیف جهان را به خود اختصاص داده است . مثلث برمودا نامش را در نتیجه‌ی ناپدید شدن شش هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آن ها در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد .

 

پنج فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای مأموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه‌ مثلث ،‌ پرواز می‌کردند که با ارسال پیام های عجیبی در خواست کمک کردند .

 

هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات ، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند .

 

در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شدند که تماس رادیویی خود را با ایستگاه های مبدأ‌ و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده اند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیام های غیر عادی مخابره کرده اند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی د‌ستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه های قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آب ها که تا لحظاتی قبل آرام بوده اند ؛ بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع . این پبام ها رفته رفته ضعیف تر و غیر قابل تشخیص تر شده و یا سریعاً قطع شده اند . دقیقاً مثل این که چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده ،‌ در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شده اند. در برخی موارد ، گزارش ها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح رویت شده است .

همچنین توده‌ی سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است .

 

در مواردی هم گزارش شده که نقطه‌ی تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شده‌اند .

 

در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاه ها و سایر ابزارهای قایق های ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع به کار کرده اند .

 

در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید .

« خطری همانند یک خنجر هم اکنون…به سرعت می‌آید…ما نمی‌توانیم فرار کنیم… »

در هر حال بدون این که مشخص شود منظور از گفتن کلمه‌ی خنجر چه بوده است…

حادثه ای در اثر اختلال زمانی در فرودگاه میامی رخ داد که هرگز توضیحی قابل قبول برای آن وجود نداشته است . این واقعه مربوط به یک هواپیمای مسافربری بود که برای فرود در باند آماده بود و با رادار مرکز کنترل هوایی ردیابی می‌گردید که ناگهان ده دقیقه از صفحه‌ی رادار ناپدید شد و سپس دوباره ظاهر گشت . هواپیما بدون هیچ واقعه ای فرود آمد و خلبان و خدمه از آنچه افراد پایگاه می‌گفتند ابراز تعجب کردند ؛ زیرا تا آنجا که به خدمه مربوط می‌شد ، هیچ اتفاق غیر عادی نیافتاده بود .

 

جالب این که ساعت های همه‌ی آنها حدود ده دقیقه از زمان واقعی عقب تر بود . در حالی که هواپیما درست ۲۰ دقیقه قبل از این واقعه وقت اصلی را کنترل کرده بود و در آن هنگام هیچ اختلاف زمانی وجود نداشت .

چندی پیش یک دانشمند ژئوفیزیک ساکن شهر وارونژ روسیه مدعی کشف یک علت طبیعی برای حوادث ناگوار مثلث برمودا شد .

« ولادیسلاو بوکریف » ، در این زمینه گفت :

 

« ویژگی عجیب مثلث برمودا توسط طبیعت برنامه ریزی شده است . یکی از شعبه های جریانات گرم گلف استریم ، با گردش در جهت عقربه های ساعت در منطقه‌ی دریای سارگاسو ، روی می‌دهد . این حرکت به یاد آورنده‌ی پرتاپ کننده دیسک است که در آغاز خود می‌چرخد و تنها در لحظه‌ ای که بالاترین سرعت زاویه ای را به دست آورد ، دیسک را به جلو پرتاب می‌کند . »

 

به نظر وی وجود میکرو و ماکرو گودال هایی در این منطقه ، مولد آشفتگی های جاذبه ای و مغناطیسی می‌باشد که در نتیجه‌ی آن دستگاه ها از کار افتاده و ارگانیزم انسان سنگینی ای را تحمل می‌کند که گاهی مرگبار است

 

وی می‌گوید : « چون در این منطقه ، گردش آب در جهت عقربه های ساعت است ، برمودا همانند گرداب ، اشیاء را به سمت خود می‌کشد . یعنی بردار جاذبه به سمت عمق دریا و مرکز زمین است . برمودا برای وسایط نقلیه‌ی هوایی و دریایی تنها در زمان وقوع جزر در دریا خطرناک است . در این فاز ، ابتدا گدال های آبی و پس از آن گدال های هوایی پدیدار می‌شوند . این وضعیت همانند فنجانی است که به طور ناگهانی انتهای آن را باز کنند . آب به سمت شکاف حرکت می‌کند و حرکتی گردشی به خود می‌گیرد و در امتداد خود ، جریان هوا را می‌راند . »

 

این دانشمند ژئوفیزیک روسیه می‌افزاید : « با دانستن فاز جریان مد و ویژگی تشکیل جریانات ،‌ می‌توان روشی را ایجاد کرد که وقوع حادثه را در این مثلث نا آرام ، همچنین در سایر نقاط خطرناک جهان هشدار دهد . »

۶۲۶ عشق را فروختند...

روزی خبر رسید که جزیره به زودی به زیر آب خواهد رفت. همه ساکنین جزیره قایق هاشونو آماده کردند و از ان جزیره رفتند اما عشق میخواست تا لحظه ی آخر بماند چون او عاشق جزیره بود. وقتی جزیره به زیر آب فرو میرفت عشق از ثروت که با یک قایق باشکوه جزیره را ترک میکرد کمک خواست و به او گفت: "ایا میتونم باهات همسفر شم؟" ثروت گفت: "نه من مقدار زیادی طلا و نقره داخل قایقم هست و دیگه برای تو جایی نیست." پس عشق از غرور که با یک کشتی زیبا راهی مکان امنی بود کمک خواست. غرور گفت: "نه نمی تونم تورو با خودم ببرم چون تمام بدنت خیس و کثیف شده و قایق زیبامو کثیف میکنی!" غم در نزدیکی عشق بود. پس عشق به او گفت: "اجازه بده تا من باهات بیام!" غم با صدایی حزن الود گفت: "اه عشق! من خیلی ناراحتم و احتیاج دارم کمی تنها باشم." عشق این بار سراغ شادی رفت. اما او آنقدر غرق شادی بود که حتی صدای عشق را هم نشنید. آب هر لحظه بالاتر میآمد و عشق دیگر نا امید شده بود که ناگهان صدایی سالخورده گفت: "بیا عشق! من تورو میبرم." عشق آنقدر خوشحال بود که فراموش کرد حتی نام ان پیرمرد را بپرسد و سریع داخل قایق شد و جزیره را ترک کرد. وقتی به خشکی رسیدند پیرمرد بدون حرفی رفت. عشق تازه متوجه شده بود که کسی که جانش را نجات داده است چقدر ارزش دارد. عشق نزد علم که مشغول حل مساله ای روی ماسه ها بود رفت و از او پرسید: "ان پیرمرد که بود؟" علم پاسخ داد: "زمان!" عشق با تعجب گفت:"اما چرا بهم کمک کرد؟"
علم لبخندی زد و گفت: "چون فقط زمان قادر به درک عظمت عشق است!!"...

۶۲۵ روشهای برخورد با خشم!

روش غیر موثر در برخورد با عصبانیت این است که به جای بیان احساسات آن را نا گفته در خود نگه دارید یک معنی دیگر این حرف اینست که دائما از حالت دفاعی استفاده میشود. ایجاد دیوار دفاعی به این معنی است که شما از بیان احساس خشم نسبت به شخص به وجود آورنده اجتناب میکنید و یا از گفتن آن طفره میروید و آن را در خود نگه میدارید . بسیاری از مردم از واکنش طرف مقابل در برابربیان عصبانیت ترس دارند و در نتیجه خشم خود را بر روی چیزهای دیگر خالی میکنند وجود خشم زیاد در فرد به طور مستقیم یا غیر مستقیم منجر به ایجاد رفتارهای تنبیهی نسبت به خود یا دیگران میشود. گاهی اوقات مردم نمیدانند که عصبانی هستند یا اینکه در بیان آن ضعف دارند یک راهی که بیان میدارد آیا آنان عصبانی هستند اینکه در یک جای شلوغ وپرسرو صدا دچار اضطراب میشوند این یک نشانه ای برای خشم بیان نشده است همچنین یک سری از علایم فیزیکی مانند میگرن یا سردرد زخم معده دردهای عضلانی نشانی دیگر میتواند باشد. معمولا بدنتان به عنوان علامت به شما میگوید که چیزی اشتباه است . شما مانند یک بطری سر پر شده اید ودرونتان پر از خشم و احساسات بیان نشده است. مراحلی برای بیان نمودن خشم وجود دارد به این صورت که ابتدا نسبت به این موضوع آگاه باشید که کجا در ار تباط با یک موضوع خاص دچار اضطراب میشوید سپس چند لحظه به خود فرصت دهید و منشا خشم را معلوم سازید به عنوان مرحله دوم مشخص کنید آیا این خشم درونی است یا از عوامل بیرونی است و در مرحله سوم باید تصمیم گیری درستی در مورد موقعیت زمانی ومکانی اظهار خشم داشته باشید و بالاخره در مرحله چهارم روشی را که به راحتی میتوانید احساستان را بیان کنید انتخاب کنید.

۶۲۴ کیبورد های کامپیوتر پنج برابر کثیف‌ تر از سنگ توالت

 بنا بر یک تحقیق علمی، میزان باکتری‌ها و میکروب‌های موجود روی دکمه‌های کامپیوتر، بیشتر از مقدار متوسط این موجودات بر سنگ سرویس‌های بهداشتی است.

در پی تقاضای مجله «ویچ کامپیوتر»، یک بیولوژیست به وسیله میکروسکوپ‌های الکترونیکی، کیبوردهای یک شرکت عمده را مورد آزمایش قرار داده و نتایج شگفت‌‌آور آن را در اختیار این مجله قرار داده است.

در این بررسی، پنج کیبورد مورد آزمایش شده از میان کیبورد‌های یک شرکت صاحب نام انگلیسی، ۱۵۰ برابر میزان قابل قبول موجودات مضر برای سلامتی انسان در محیط کار را نشان داده و حاکی از آن است که وجود موجودات میکروسوپی مضر بر بقیه کیبوردها، پنج برابر سنگ توالت‌هاست.
بر پایه تحقیقات انجام شده، اصلی‌ترین علت وجود میکروب‌ها و باکتری‌ها، تمیز نکردن کیبوردها از یک سو و تماس همیشگی دکمه‌ها با انگشتان آلوده کاربران، از سوی دیگر است.

در این زمینه، بیولوژیست‌ها و مسئولان بهداشتی، دو عامل اصلی را در انتقال و رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها روی کیبوردها ذکر می‌کنند:
یکی از عوامل اصلی، انتقال میکروب‌ها و باکتری‌های انگشتان آلوده کاربران است. در حالت عادی، افراد در مدت یک ساعت، بارها دست خود را به دهان و بینی می‌برند و میکروب‌های موجود در این نواحی را با زدن کیبورد به دکمه‌های آن منتقل می‌کنند. از سوی دیگر، افراد پس از بیرون آمدن از توالت با دست‌های آلوده، میکروب‌های موجود بر دست‌ها را به کیبورد منتقل می‌کنند؛ این موضوع بیشتر درباره افرادی صادق است که پس از بیرون آمدن از توالت، دست‌های خود را نمی‌شویند.

دومین عامل رشد میکروب‌ها روی کیبوردها، تغذیه به هنگام کار کردن است، چرا که ریزه‌های غذایی که روی دکمه‌ها و شیارهای کیبورد و اطراف آن به جای می‌ماند، لانه مساعدی برای تولید و تکثیر آنهاست.
یکی از بیولوژیست‌های فرانسوی در این باره می‌گوید: تغذیه به هنگام کار با کیبورد و با دست‌های نشسته، مثل این است که فرد در توالت غذای خود را صرف کند و حتی بدتر.

در یک نظرسنجی در همین زمینه، بیش از ۱۰ درصد کاربران کامپیوتر، هرگز کیبورد خود را تمیز نمی‌کنند و ۲۰ درصد هم هرگز به فکر نظافت موس کامپیوتر خود نیستند.
توصیه مسئولان بهداشتی به عنوان پیشگیری از ابتلا به میکروب‌های کیبوردی، شستن دست‌ها با صابون پس از کار کردن با این وسیله و پیش از غذا و پرهیز از خوردن در هنگام کار و نظافت کیبوردها در فواصل کوتاه با اسپری‌های مخصوص است.

۶۲۳ آموزش ریلکس کردن !!!

برای اینکه این تمرینات بهتر عمل کند شاید بهتر باشد شما تمرینات را روی یک نوار ضبط کنید و به آن گوش دهید تا اینکه بخواهید آنها را بنویسید یا حتی به خاطر بسپارید.


تمرینات لازم را آهسته بخوانید همراه با مکث و اجازه دهید تا آرام سازی صورت بگیرد.


یاد تان باشد که اگر از کاست برای ارام سازی استفاده میکنید تنها در زمانی که نشسته اید یا در حالتی کاملا آرام در خانه یا جایی که شما در احساس آرامش میکنید باشد. در مکانی که سرو صدا وجود دارد آرام سازی را انجام ندهید.


یکی از مهم ترین فعالیتهایی که در آرام سازی پیشنهاد شده است اینکه به طور متناوب ماهیچه های بدن را منقبض و سپس شل نمایید .آنقدر عضلات را  نگه دارید تا سفت شود البته نباید در حدی باشد که در بدن احساس درد به وجود آید احساس درد نشان میدهد که بیش از حد لازم عضلات را منقبض کرده اید.


تمرین کاهش انقباض


در یک مکان کاملا راحت ودر حالی که به جایی تکیه داده اید بنشینید. آرام چشمها را ببند ید. تنفستان را میزان کنید توجه کنید که تنفستان به آرامی وموزون باشد بعد چند لحظه مکث کنید نفس بعدی را بکشید در این زمان کمی عمیقتر شوید اجازه دهید بد نتان کمی ارامتروریلکستر شود. در این حالت بدنتان بیشترو بیشتر احساس آرامش میکند. دستان را به آرامی مشت کنید و آن سفت تر و سفت تر کنید و درحالت انقباض، دست و بازوهارا حس کنید بعد از یک وقفه کوتاه بگذارید دستتان شل تر شود بگذارید انگشتانتان رها و آزاد شود. به حالت بدن در هنگام انقباض و همچنین حالت آرامش توجه کنید . تمامی بدن را تا آنجا که ممکن است رها کنید.


اکنون هر دو آرنج را خم کنید و عضله آن را سفت کنید آنقدر سفت کنید که تقریبا بلرزند آنها در این حالت نگه دارید بعد به حالت انقباض بدن توجه کنید سپس آنها را رها سازید. یک مکث کوتاه  ؛بعد بازوهایتان را مستقیم در خارج بدن نگهدارید و رها کنید . رها سازی را به دیگر قسمتهای بدن جریان دهید و احساس کنید که آرامتر و آرامتر میشوید.


اگر میخواهید که ریلکس عمیقتری داشته باشید روی تنفس کار کنید ؛ نفسی عمیق بکشید بعد به آرامی آن را خارج کنید بهمان اندازه که نفسها عمیقتر میشود بدن آرامتر میشود. این کلمات را از ذهن بگذرانید من احساس آرامش دارم ؛ حس میکنم عمیقا آرام هستم؛ بدنم کاملا بی حرکت است ؛ دهانم؛ پیشانیم؛ گردنم؛ آرام هستند تمامی بدنم سنگین ، ارام و ساکن است؛ بازوها و دستانم سنگین و گرم هستند. من کاملا  در آرامشم.


برای پایان دادن به تمرین نفسی عمیق بکشید دستها را تکان بدهید و چشمها را باز کنید .هنگامیکه تمرین را به درستی انجام داده باشید نیروی تازه و حسی از آرامش خواهید داشت

۶۲۲ مرگهای عجیب

مرگهای عجیب

امروزه انسان با توجه به پیشرفت تکنولوژی توانسته پاسخ بسیاری از سوالات خود را به دست آورد. اما یکی از مواردی که هنوز در پرده ابهام قرار دارد و سوالات بسیاری را در اذهان پیر و جوان و در واقع همه انسان ها به وجود می آورد پدیده «مرگ» است. حتما شما هم این ضرب المثل قدیمی و معروف را شنیده اید که «مرگ شتری است که در خانه همه می خوابد.» در این مطلب اصلا قرار نیست مرگ را از منظر فلسفی و یا عرفانی مورد بررسی قرار دهیم بلکه قرار است عجیب ترین و شگفت آورترین مرگ ها را که در طول تاریخ برای افراد مختلف رخ داده بیان کنیم:
۱) آرنولد بنت:
داستان نویس انگلیسی(
۱۸۶۷،۱۹۳۱) وی برای آنکه ثابت کند آب شهر پاریس از نظر بهداشتی کاملا سالم است، یک لیوان از آن را خورد و در اثر تیفوئید ناشی از آن در گذشت! ۲) آگاتوکلس:
(خودکامه سراکیوز
۳۶۱، ۲۸۹ ق.م) در اثر قورت دادن خلال دندان خفه شد. ۳) آلن پینکرتون:
(موسس آژانس کارآگاهی آمریکا
۱۸۱۹، ۱۸۸۴) هنگام نرمش صبحگاهی به زمین خورد و زبانش لای دندان ماند و زخم شد و در اثر قانقاریای ناشی از این زخم درگذشت. ۴) آیزادورا دانکن:
(رقاص آمریکایی
۱۸۷۸، ۱۹۲۷) هنگامی که در اتومبیل بود، شال گردن بلندش به چرخ عقب اتومبیل گیر کرد و گردنش شکست و خفه شد. ۵) اسکندر کبیر:
(پادشاه مقدونی
۳۵۶ ،۳۲۳ ق.م) به دنبال دو روز میگساری و عیاشی در اثر تب درگذشت.
۶) الکساندر:
(پادشاه یونان
۸۹۳،۱ ۱۹۲۰) یک میمون خانگی گازش گرفت و در اثر عفونت خون در گذشت. ۷) تامس آت وی:
(نمایشنامه نویس انگلیسی
۱۶۵۲، ۱۶۸۵) مرد فقیری بود. به دنبال روزها گرسنگی سرانجام یک گیته به دست آورد و با آن یک دست پیچ گوشت خرید و از شدت ولع همان لقمه دهان پرکن اول گلو گیرش شد و خفه اش کرد! ۸) تامس می:
(مورخ انگلیسی
۵۹۵،۱۱۶۵۰) بر اثر بلعیدن غذای زیادی، خفه شد. ۹) جان وینسون:
(ماجرا جوی بریتانیا
۱۵۵۷، ۱۶۲۹) وی در ۷۲ سالگی از اسب به زمین افتاد و میخی وارونه بر زمین افتاده بود، در سرش فرو رفت. ۱۰) جروم ناپلئون بناپارت:
(آخرین بناپارت آمریکایی
۱۸۷۸، ۱۹۴۵) در سنترال پارک نیویورک، پایش به زنجیر سگ زنش گرفت و افتاد و در اثر زخم های حاصله در گذشت.
۱۱) جورج دوک کلارنس:
(انگلیسی
۱۴۴۹،۱۴۷۸) به دستور برادرش ریچارد سوم در خمره شراب خفه شد. ۱۲) جیمز داگلاس ارل مورتون:
(
۱۵۲۵،۱۵۸۱) بوسیله دستگاهی شبیه گیوتین که خودش آن را به اسکاتلندیان معرفی کرده بود، سر بریده شد. ۱۳) رودولفونی یرو:
(ژنرال مکزیکی
۱۸۸۰، ۱۹۱۷) اسبش در شن روان گرفتار شد و سنگینی طلاهایی که به همراه داشت باعث فرو رفتن به درون ماسه شد. ۱۴) زئوکسیس:
(نقاش یونان قرن پنجم ق.م) به تصویری که از یک ساحره پیر کشیده بود آنقدر خندید که یکی از رگ هایش پاره شد و مرد!
۱۵) ژراردونرال:
(نویسنده فرانسوی
۱۸۰۸ ،۱۸۵۵) با بند پیشبند، خودرا از تیر چراغ برق خیابان حلق آویز کرد.
۱۶) فرانسیس بیکن:
(
۱۵۶۱،۱۶۲۶) براثر گرفتاری در یک سرمای ناگهانی گرفتار شد و درگذشت. ۱۷) فالک فیتز وارن چهارم:
(بارون انگلیسی
۱۲۳۰، ۱۲۶۴) در بازگشت از یک جنگل، اسبش در باتلاق افتاد و فالک که زره پوشیده بود، در درون زره اش خفه شد. ۱۸) کلادیوس اول:
(امپراتور روم
۵۴ ب م. ۱۰ ق.م) با یک پر آغشته به سم خفه شد. ۱۹) کنت اریک مگنوس آندرئاس هرس ستنبورگ۱۸۶۰، ۱۸۹۵)
این انگلیسی در اثر خشم ناشی از مستی، با سیخ بخاری به دوستش حمله کرد، اما خودش توی بخاری افتاد و سوخت.
۲۰) گریگوری یفیموویچ راسپوتین:
(
۱۸۷۱،۱۹۱۶) وزنه ای به بدنش بستند و در رود نوا غرقش کردند. ۲۱) لایونل جانسن:
(شاعر انگلیسی
۱۸۶۷ ،۱۹۰۲) از روی چهارپایه پشت بار به زمین افتاد و در اثر زخمهای حاصله در گذشت. ۲۲) لنگی کالیر:
(کلکسیونر آمریکایی
۱۸۸۶،۱۹۴۷) در خانه خود و در تله ای مهلک درگذشت. تله را برای دستگیری دزدان کار گذاشته بود. ۲۳) مارکوس لیسینیوس کراسوس:
(سیاستمدار رومی
۱۱۵، ۵۳ ق.م) این رهبر بدنام و صراف رمی به دست سربازان پارتی با ریختن طلای مذاب در حلقش درگذشت. ۲۴) هنری اول:
(پادشاه انگلیسی
۱۰۶۸،۱۱۳۵) در اثر افراط در خوردن مارماهی دچار ناراحتی روده شد و مرد. ۲۵) یوسف اشماعیلو:
(کشتی گیر ترک) بر اثر سنگینی طلاهایی که به کمرش بسته بود در دریا غرق شد. چون نتوانست به راحتی شنا کند.

۶۲۱ هفت نقطه از بدن آقایون که خانومها به آن توجه میکنند

تصور کنید: برنامه ملاقات شما به خوبی پیش رفته است، و او شما را برای صرف آخرین نوشیدنی به منزلش دعوت کرده. شما وارد می شوید، کفش هایتان را از پا در می آورید و آنگاه عطر جوراب هایتان در تمام فضای اتاق پخش می شود. امیدوارید که او متوجه نشود؟

آرزوی خوبی است، اما باید بدانید زمانی که نوبت به موارد بهداشتی و نگهداری از بدن می رسد، خانم ها متوجه همه چیز می شوند. و از آنجایی که بیشترین میزان توجه آنها در انتخاب همسر مناسب به مواردی نظیر بو، و بهداشت بر می گردد، جوراب های کثیف و یا ناخن های نا مرتب می توانند به راحتی رابطه شما دو نفر را بر هم زنند.

در این قسمی لیستی از اعضایی که آقایون معمولا به این دلیل که تصور می کنند خانم ها به آن قسمت ها اهمیت نمی دهند، آنها را تمیز نکرده و مراقبت های لازم را در موردشان انجام نمی دهند، را برایتان آورده ایم. امیدواریم پس از مطالعه لیست زیر، جزء افرادی باشید که از این نقاط مراقبت کافی می کنند و اهمیت آن را می دانند.

1- ابرو

او انتظار ندارد که ابروهای شما همانند خودش کاملا دارای فرم باشد، اما ابروهای پر و در هم و بر هم نیز، چیزی نیست که او انتظار دیدنش را داشته باشد.

در این مورد چه کنید: اگر شما جز آن دسته از مردهایی هستید که ابروهای پری دارند، باید درست کاری را انجام دهید که خانم ها انجام می دهند: ابروهایتان را بردارید. فقط کافی است موهای بین دو ابرو را بردارید (فقط موهایی که وسط دو ابرو قرار دارند). البته اگر قصد دارید موهای بیشتری را بردارید، بهتر است نزد یک آرایشگر بروید تا او این کار را برایتان انجام دهد.

2- ناخن

دستان شما نقطه ای هستند که مطالب بسیاری در مورد نظافت و بهداشت شخصی شما را در اختیار او قرار می دهند. پس اجازه ندهید تا ناخن های چرک و کثیف شما را از دور خارج کنند.

در این مورد چه کنید: لازم نیست هر هفته مانیکور کنید تا ناخن هایتان فرم داشته باشند، بلکه فقط کافیست از داروخانه یک عدد سوهان خریداری نمایید و سختی ها و لبه های تیز آنرا صاف کنید. هیچ خانم دوست ندارد، کسی او را با ناخن های بد فرم و ناصاف در آغوش بگیرد.

3- پوست

هیچ خانمی نمی تواند از لمس کردن پوست لطیف و صاف اجتناب کند. آیا این دلیل کافی نیست تا شما را ترغیب به داشتن پوستی لطیف و شاداب نماید؟

در این مورد چه کنید: خانم ها به وسیله کرم های نرم و مرطوب کننده با خشکی پوست در سرما مبارزه می کنند، آقایون اغلب این کار را انجام نمی دهند. لازم نیست موشک هوا کنید؛ فقط یک قوطی نرم کننده (ترجیحا بدون بو) خریداری کنید و آنرا مرتبا بر روی پوست خود بمالید تا خشکی ها از بین بروند. افرادی که پوست های چربی دارند، باید نمونه هایی را خریداری کنند که بدون روغن (oil free) باشند، به این ترتیب مشکلاتان به اسانی حل خواهد شد.

4- پا

ترک پا، قارچ های موضعی، ناخن ها بلند انگشت های پا، و بوی بد آن می تواند به راحتی او را از برقراری رابطه با شما منصرف کند. متاسفانه زمانی که شما کفش هایتان را در می آورید اولین چیزی که یک خانم به آن توجه می کند، همین موارد هستند. اگر نتوانید از این قسمت پنهان بدن خود به خوبی مراقبت کنید، او ممکن است تصور می کند که توانایی مراقبت و نگهداری از سایر اعضای مخفی را نیز ندارید.

در این مورد چه کنید: اگر پودرها و پمادهای روی میز جواب نمی دهند باید با یک پزشک در این مورد مشورت کنید.

5- موی بینی/ گوش

من موی گوش و بینی یک مرد را با سبیل های بلند و نمایان یک خانم برابر می دانم. یک خانم برای از بین بردن سبیل ها، آنها را موم می اندازد، دکولوره می کند و هر کار دیگری که از دستش بر آید در این زمینه انجام می دهد. آیا شما نیز نباید همین کار را انجام دهید؟

در این مورد چه می کنید: در این قسمت یک راهنمای ساده وجود دارد که باید آنرا اجرا کنید: زمانی که موهای گوش و یا بینی آنقدر بزرگ شده باشند که از سوراخ ها بیرون بزنند، باید نسبت به کوتاه کردن آنها اقدام کنید.

6- دندان

لبخندی با دندان های درخشان تحت هر شرایطی همه چیز را به نفع شما بر می گرداند. دندان های لکه دار، زرد، و پلاک دار او را به راحتی به سمت دیگری منحرف میکند.

در این مورد چه کنید: اگر مشکلات دندان هایتان بیش از اندازه حاد شده باید، نزد دندانپزشک بروید؛ اما اگر هنوز به این مرحله نرسیده اید، بهتر است یک خمیر دندان سفید کننده و دهان شویه خریداری کنید. البته باید اشاره کنم که استفاده کردن از آنها را نیز از یاد نبرید.

7- کمر

کمر شما شهوت انگیزترین نقطه بدنتان است، البته نه زمانی که پر است از جوش و موهای زائد.

در این مورد چه کنید: اگر مشکل شما جوش های غرور است، از کرم و یا لوسیون های پاک کننده استفاده کنید. در مورد موها هم اگر مقدار آنها کم باشد اصلا مسئله ای نیست، تا به حال کمی مو هیچ کس را اذیت نکرده اما اگر مقدار آن بیش از حد نرمال است باید به سالن زیبایی بروید و آنها را اپیلاسیون کنید .

۶۲۰ تاثیر شخصیت بر حیطه شغلی


 
● آگاهی از ذهنیات فردی

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که برخی از همکارانتان سبب ایجاد عصبانیت در شما می شوند؟ به نظر می رسد که طول موج آنها با شما یکی نیست. آنها به چیزهایی که می خواهند از طرق مختلف دست پیدا می کنند و گاهی شما با خود میگویید که آنها چگونه قادر به انجام چنین کاری هستند.
شخصیت و خصوصیات اخلاقی فردی نقش مهمی را در بدست آوردن اطلاعات از سایرین، پیروزی بر مشکلات، و سازماندهی زندگی بازی می کند. به عنوان مثال شاید تمامی اساتید دانشگاه دارای یکسری خصوصیات اخلاقی مخصوص به خود باشند، افرادی که قوه ی تخیل بالایی دارند، نمی توانند جزئیات مباحث را به خوبی به خاطر بسپارند، افراد خون گرم و زود جوش معمولاً برنامه ریزی دقیقی برای زندگی خود ندارند. به هر حال تیمی که تشکیل شده باشد از افرادی با خصوصیت های اخلاقی متفاوت، در کار خود خیلی موفق تر عمل خواهد کرد.
روانشناسی به نام "میر بریج" تئوری جدیدی را برای بررسی شخصیت های مختلف ارائه می دهد. در این تئوری نگاهی دو جانبه به ۴ خصوصیت اخلاقی داشته که اگر ما در وجود همکاران خود ببینیم احساس می کنیم که آنها با سایرین فرق دارند.


● درون گرا یا برون گرا

برخی از افراد هستند که ترجیح می دهند مشکلات خود را با دیگران در میان بگذارند، به وجود دیگران و مصاحبت با آنها محتاجند، و تمایل دارند که در محیط های باز و شلوغ کار کنند. همین سر و صداهای روزمره زندگی است که به آنها انرژی پیمودن ادامه ی راه را می دهد. برای این افراد اصلاً مهم نیست که مرکز توجه جمع باشند و یا دائماً ترتیب سخنرانی های متفاوت را بدهند. انرژی این افراد خارجی است و انسان های برونگرایی محسوب می شوند. افرادی که بیشتر در رشته ی هنرهای نمایشی و موسیقی فعالیت می کنند جزء کسانی محسوب می شوند که انرژی را به بیرون ساطع مینمایند.
از سوی دیگر افرادی نیز هستند که تمایل دارند تا بر روی موضوعات مختلف تاثیرگذار واقع شوند. این افراد به طور دقیق بر روی کلیه ی مباحث تمرکز کرده و عمیقاً در مورد مسائل مختلف فکر می کنند. یافته های آنها معمولاً خصوصی است و ترجیح می دهند ساکت باشند. آنها آنقدر که از کتاب خواندن لذت می برند، از شرکت در یک میهمانی نمی توانند لذت ببرند. در محل کار ترجیح می دهند فضای اختصاصی خودشان را داشته باشند و کار کردن در محیط باز را نمی پذیرند. این قبیل افراد درون گرا هستند. مهندسین علوم کامپیوتری، و فلاسفه در میان عمیق ترین درون گراها قرار می گیرند.
اگر هر یک از این خصوصیات به حد نهایی خود برسد، سبب می شود میان دو نفری که در دوسوی این دو قطب مختلف وجود دارند، مشکلاتی ایجاد شود. برون گرا ها احساس می کنند که درون گرا ها آنقدر ها که لازم است صحبت نمی کنند و به همین دلیل نمی توانند تشخیص دهند که چه چیزی در سر آنها می گذرد. درون گراها نیز آرزو میکنند که ای کاش برون گراها می توانستند پیش از صحبت کردن فکر کنند و تنها وقتی حرف بزنند که ایده ها را در ذهن خود بررسی کرده باشند.
البته باید توجه داشت که همه ی افراد در شرایط مختلف، عکس العمل های متفاوتی را نیز از خود بروز می دهند و همه ما گرایش های درون گرایانه و برون گرایانه را داریم و در موقعیت های مختلف بسته به شرایط، واکنش های متفاوتی را از خود بروز می دهیم.


● کلی گرا و جزئی نگر

برخی از ما به جزئیات مطالب ریز می شویم و هیچ توجهی به تصویر بزرگتری که پیش رویمان قرار دارد، نمی کنیم.
گروه دیگری از افراد هستند که دورنمای خوبی از مسائل مختلف دارند، اما از تمرکز کردن بر روی جزئیات فراری هستند. میر بریج گروه اول را "حسگر" و دوم را "یافتگر" نامگذاری می نمایند. افراد حسگر را می توان بیشتر در میان کسانی که در کارهای عملی تبحر دارند پیدا کرد، مانند مهندسان، دانشمندان و افرادی که به کارهای هنری اشتغال دارند. پای این قبیل افراد به طور کامل بر روی زمین قرار دارد. آنها در زمان حال زندگی می کنند. آنها کارهایشان را یکی پس از دیگری و با رعایت ترتیب انجام میدهند و ترجیح می دهند که تغییرات را به صورت پله ای بپیمایند. از سوی دیگر شهودگرایان یا همان یافتگراها از تصور و تخیل بالایی برخوردار هستند. آنها اطلاعات را از منابع مختلفی بدست می آورند و برای آینده اهمیت زیادی قائل هستند. آنها بر خلاف حسگرها دوست دارند که همواره تغییرات کلی در زندگی خود ایجاد کنند.
به طور طبیعی شهودگراها معتقدند که حسگراها کمبود خلاقیت و قوه ی تخیل دارند و حسگراها نیز تصور می کنند که شهودگرایان در ابرها سیر می کنند.
نویسندگان، روزنامه نگاران، و روانشناسان به طور طبیعی در رده ی شهودگرایان قرار می گیرند.


● تحلیلگرا یا راه گشا

دانشمندان و ریاضی دانان معمولاً با اسنباط و استنتاج مشکلات، به راه حل می سرند. نقطه ای را به عنوان مرکز شروع فعالیت خود قرار داده و به صورت منطقی به دنبال یافتن راه حل صحیح بر می آیند. اگر از استدلال و برهان مناسب استفاده کنند، به پاسخ صحیح نیز دست پیدا خواهند کرد، اما آیا مردم این امر را قبول می کنند؟ "متفکران" که به این طریق عمل می کنند، ابتدا راه منطقی را طی می کنند و زمانیکه به راه حل دست پیدا کردند، آنرا به دیگران می فروشند. بیشتر دانشمندان و مهندسان به شدت تحلیلگرا هستند.
اما متد "حسی" بدین شرح است که ابتدا در نظر گرفته می شود که مردم به دنبال چه راه حلی هستند، سپس به دنبال یافتن آن راه حل می روند . افرادی که به این شیوه عمل می کنند مشکلات را به گونه ای حل می کنند که گویی خودشان نیز بخشی از آن هستند. این امر در حالی است که تحلیلگرایان حتی الامکان خودشان را منفصل از راه حلی که بدست می آورند می دانند. یکی عینی است و دیگری انتزاعی. تحلیلگرایان تصور می کنند که کسانیکه مشکلات را از طریق راه حل های انتزاعی حل می کنند، افراد غیر منطقی هستند. روحانیون و مشاوران اجتماعی عموماً در زمره ی مشکل گشاهای "حسی" قرار می گیرند. آنها بر این باورند که تحلیلگرایان افراد سردی هستند و قدرت حس کردن ندارند.

 
● سازماندهی زندگی فردی

آیا فراتر از زمان مسائل را سازماندهی کرده و برنامه ریزی می کنید و در مورد آنها فکر می کنید؟ برخی از افراد هستند که همیشه دوست دارند زندگی شان تحت کنترل باشد. آنها لیستی از کارهایی که باید انجام دهند را تهیه کرده و خاطرات خود را یادداشت می کنند. برای تعطیلات از قبل برنامه ریزی می کنند و برای روز، ماه و سال خود نیز برنامه ریزی می نمایند. میر بریج این افراد با نام "اندیشمند" معرفی می کند. میز کار آنها همیشه تمیز و مرتب است و به راحتی می توانید هر چیزی را در جای خودش پیدا کنید، چه در محیط کار و چه در خانه؛ اما در این میان گروه دیگری نیز وجود دارند که میر آنها را با نام "دریافتی" معرفی می کند. این افراد احساس می کنند که اگر برای یک ماه آینده ی خود برنامه ریزی کنند، دست و پایشان بسته می شود. آنها دوست دارند که خودشان را در جریان زندگی قرار دهند، ساعت های انعطاف پذیر کاری را تجربه کنند، موقعیت های جدید زندگی را در آغوش بگیرند، و همواره آماده ی رویارویی با تجربیات جدید در زندگی هستند.
اما از سوی دیگر برخی از افراد نیز هستند که کنترل گرا هستند. آنها می خواهند کارشان را پیش از وقت تفریح انجام داده باشند اما گروه دیگر در هر زمان آماده تفریح هستند. اگر کارفرمای شما در این خصوصیت عکس شما باشد، آنوقت رابطه شما جالب و دیدنی خواهد بود.


● روابط

اگر شما خودتان را با مواردی که ذکر شد مقایسه کنید، ممکن است برخی بگویند: "مثل من" و برخی دیگر تصور کنند که خصوصیات اخلاقی شان تا حدی با آنچه در این مقاله به آن اشاره شد فرق می کند. به هر حال همه افراد در درون خود خصوصیات اخلاقی متفاوتی را دارند و هر کس که درک بهتری از خود داشته باشد خیلی راحت تر می تواند متوجه نقاط قوت وضعف خود شود. زمانیکه شما ارتباطتان را با همکاران و دوستانتان در نظر می گیرید و به ناراحتی ها و مشکلاتی که ممکن است به وجود آیند فکر می کنید، گاهی اوقات توضیحاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم می تواند کمک شایان ذکری به شما کند و به این ترتیب بتوانید روابط خود را بهبود بخشید.

۶۱۹ محصولات آرایشی ویژه مردان !!!

در چند سال اخیر در ایران و بویژه در تهران استفاده از آرایش در میان مردان جوان هم رایج بوده است و تصاویری از مردانی با ابروهای برداشته و چهره های آرایش شده در رسانه ها منتشر شده است.

به گزارش بعضی از نشریات بریتانیا، فروشگاههای مواد دارویی و بهداشتی در این کشور از این پس در کنار لوازم و محصولات آرایشی خانمها، مارکهایی از محصولات آرایشی را که مخصوص آقایان تهیه شده است نیز برای فروش ارائه می کنند.

 

به گفته بی بی سی،محصولات آرایشی آقایان شامل انواع خط چشم، ریمل، ژل بیرنگ برای فرم دادن مژه و ابرو، برق لب و کرم پودر خواهد بود.

  

البته هنوز مشخص نیست که مردان بریتانیایی از کالاهای آرایشی که برایشان تدارک دیده شده چگونه استقبال خواهند کرد. آیا حاضر هستند که صبح به صبح دقایقی را در برابر آینه صرف پوشاندن ورم یا سیاهی زیر چشمهایشان بکنند؟ خط چشم بکشند و برق لب اضافی را از گوشه های لبشان پاک کنند؟

  

پاسخ این پرسشها را هنوز کسی نمی داند. اما بعضی مشاوران اقتصادی معتقدند که چشم انداز بازار محصولات آرایشی مردانه بسیار امیدوارکننده است. آنها می گویند که امروزه مرز میان مفاهیمی چون مردانگی و زنانگی چندان که در گذشته بوده پررنگ نیست و به همین دلیل در عادتها و رفتارهای زن و مرد همسانی هایی دیده می شود که شاید پیشتر نبوده است.

  

گفته شده که در چند سال اخیر در ایران و بویژه در تهران استفاده از آرایش در میان مردان جوان هم رایج بوده است و تصاویری از مردانی با ابروهای برداشته و چهره های آرایش شده در رسانه ها منتشر شده است.


۶۱۸ احضار سه هنرمند سینما به ‌دادسرا‌ی جنایی

احضار پرویز پرستویی،عزت ا... انتظامی و کیومرث پوراحمد به دادسرای جنایی

فارس: بازپرس جنایی تهران 2 بازیگر معروف و یک کارگردان سینمای ایران به نام‌های عزت‌الله انتظامی، پرویز پرستویی و کیومرث پوراحمد و را به دادسرای امور جنایی فراخواند.

شاملو بازپرس شعبه شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران گفت: برای2بازیگر به نام‌های عزت‌الله انتظامی و پرویز پرستویی و کیومرث پوراحمد ـ کارگردان ـ احضاریه صادر شده است.

وی درباره دلیل این احضاریه گفت: این افراد با ایجاد یک شماره حساب جمعی قصد در تلطیف احساسات عمومی را داشته تا مردم تحت تأثیر قرار گرفته و ‌برای یک مجرم و قاتل جانی ملاحظه به خرج دهند در صورتی که این فرد قاتل بوده و حکمش برابر قانون قصاص است.

شاملو افزود: یک روزنامه صبح در حرکتی با چاپ مطلبی در خصوص ابراز همدلی و حمایت روزنامه‌نگاران و بازیگران از یک قاتل جانی اقدام به ایجاد یک شماره حساب به نام این 3 بازیگر کرده در حالی که این امر غیر قانونی بوده و به همین دلیل حکم مسدود شدن این حساب صادر شده است.

وی ادامه داد: «بهنودشجاعی» فردی که روزنامه‌ها و برخی از بازیگران به اشتباه از وی در حال حمایت هستند، فردی است که از روی عمد‌ مرتکب قتل‌ شده که به پرونده وی نیز رسیدگی شده و ‌به قصاص محکوم شده است.

شاملو در خصوص این موضوع که آیا خانواده مقتول از بهنود تقاضای دیه کرده‌اند، گفت: خانواده مقتول در تمام مراحل رسیدگی به پرونده تقاضای اجرای حکم قصاص را داشته‌اند و حاضر به هیچ‌گونه گذشتی نیستند.

۶۱۷ لیست سریالهای سیما در ماه رمضان امسال

تلویزیون در ماه رمضان امسال چهار سریال «خواب‌زده»، «مثل هیچ‌کس»، «بزنگاه» و «مامور بدرقه» را در سه قالب ماورائه، اجتماعی و طنز تدارک دیده است که همگی آنها در حال حاضر مراحل ساخت و تصویربرداری خود را سپری می‌کنند. آنچه خواهید خواند معرفی این چهار سریال است که البته در شماره‌‌های گذشته به آنان اشاره‌ شده بود...گفتنی است؛ با توجه به این که امسال نسبت به سال‌های گذشته سریال‌های مناسبتی زودتر کلید خورد، اما باز هم گویا فشار تصویربرداری و رسیدن به پخش گریبان عوامل را گرفته است، ضمن این که امسال قطعی برق هم، تا حد زیادی در کارهای تصویربرداری اختلال ایجاد کرد.

 

 

شبکه اول: خواب‌زده

سیروس مقدم این بار برزخ را به تصویر می‌کشد.مجموعه تلویزیونی «خواب‌زده» را «سیروس مقدم» به تهیه‌کنندگی «مهران رسام» در قالبی ماورایی برای شبکه اول سیما کارگردانی می‌کند. این سریال در 26 قسمت 30 دقیقه‌ای تولید می‌شود و در شب‌های احیا نیز به روی آنتن نخواهد رفت. این سریال در تهران و البته شهرستان نور مازندران مقابل دوربین رفته است.درباره شباهت‌های این مجموعه تلویزیونی با مجموعه تلویزیونی «اغماء» که سال گذشته به کارگردانی «سیروس مقدم» از شبکه اول سیما پخش شد، باید اشاره داشت این دو سریال هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند و مضمون ماورایی دلیل شباهت نیست. داستان «برزخ» همان‌طور که از نامش پیداست در دوره عالم برزخ می‌گذرد در حالیکه داستان سریال «اغماء» درباره شیطان بود. فیلمنامه مجموعه تلویزیونی «برزخ» را «علیرضا افخمی» با همکاری «علیرضا عبدالحسنی» نوشته و بازیگرانی چون افسانه بایگان، فرامرز قریبیان، پوریا پورسرخ، مهراوه شریفی‌نیا و... در آن ایفای نقش می‌کنند. داستان این سریال درباره خانم وکیلی است که یک شب خوابی عجبیب می‌بیند. او در خواب خود گوشه‌هایی از عالم برزخ را می‌بیند و پس از دیدن همین خواب است که اتفاقات عجیب و غریبی در خانواده زن رخ می‌دهد... آهنگساز این مجموعه آریا عظیمی‌نژاد است.

 

 

شبکه دوم؛ مثل هیچ‌کس

مجموعه تلویزیونی «مثل هیچ‌کس» به کارگردانی «عبدالحسین برزیده» و تهیه کنندگی «محمدعلی اسلامی» برای پخش از شبکه دو سیما ساخته می‌شود.

این سریال تلویزیونی که قالبی اجتماعی و خانوادگی دارد، اولین سریال مناسبتی امسال است که با فیلمنامه‌ای از «علی‌اکبر محلوجیان»جلوی دوربین رفت و بازیگرانی چون پروانه معصومی،حسین یاری، حمید ابراهیمی، جواد عزتی، شاهرخ استخری، رامین راستاد، ابراهیم ورزیده، اصغر همت، مهران رجبی، پرویز پورحسینی، نفیسه روشن، حنانه شعشعانی، عباس امیری، مرضیه لشگری، آتنه فقیه نصیری، مریم رهبری و سوگل طهماسبی در آن ایفای نقش می‌کنند.

همچنین«احسان خواجه امیری» تیتراژ سریال را با شعری از «افشین یداللهی» می‌خواند و کار تدوین همزمان نیز توسط «بابک رضاخانی» در حال انجام است.

سریال «مثل هیچ‌کس» که پیش از این «داداشی» نام داشت، در 30 قسمت 35 دقیقه‌ای شب‌های ماه رمضان از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و روایتگر داستان برادر بزرگ یک خانواده است که همه او را «داداشی» صدا می‌کنند. پدر خانواده فوت می‌کند و مسئولیت داداشی در خانواده دوبرابر می‌شود...

 

 

شبکـه ســوم؛ بزنـگاه

مجموعه تلویزیونی «بزنگاه» در 26 قسمت 35 دقیقه‌ای به کارگردانی «رضا عطاران» برای پخش از شبکه سه سیما ساخته می‌شود.

این مجموعه تلویزیونی مانند سایر کارهای عطاران در قالب طنز ساخته می‌شود و «ایرج محمدی» و «مهران مهام» تهیه‌کنندگان مجموعه ترانه مادری، تهیه این سریال را هم برعهده دارند. فیلمنامه سریال نیز توسط «محمدرضا آریان» نوشته شده است.

مهران مهام تهیه‌کننده موفق سریال‌های تلویزیونی در چند سال اخیر می‌گوید: در این سریال بازیگرانی چون رضا عطاران، حمید لولایی، علی صادقی، گیلدا رنجبران، غلامرضا نیکخواه، مرجانه گلچین، محمود بهرامی و سوسن پرور ایفای نقش می‌کنند. او در ادامه گفت: این سریال که در قالب طنز به تصویر کشیده خواهد شد، روایت‌گر خانواده‌ای است که پدرشان که از نانوایان قدیمی شهر است، فوت می‌کند و پس از آن بر سر ارث و میراث میان اعضای خانواده اختلاف ایجاد می‌شود.

در سریال «بزنگاه» رضا عطاران در نقش یک معتاد بازی می‌کند که همسرش او و دخترش را به دلیل اعتیاد ترک کرده است. آهنگساز این مجموعه حمیدرضا صدری است.

 

 

شبکه تهران؛ مامور بدرقه

مجموعه تلویزیونی «مامور بدرقه» نیز سریالی با مضمون طنز است که به کارگردانی «سعید سلطانی» برای پخش از شبکه تهران ساخته می‌شود.

تصویربرداری این سریال به تهیه کنندگی «اسماعیل عفیفه» دیرتر از سایر آثار مناسبتی آغاز شد، ضمن این که سعید سلطانی، برای اولین بار است که مجموعه‌ای را در قالب طنز کارگردانی می‌کند. داستان سریال «مامور بدرقه» توسط طرحی از «خشایار الوند» و فیلمنامه‌ای از «امیرعباس پیام» نوشته شده است.این سریال در 27 قسمت 35دقیقه‌ای ساخته شده و داستان آن درباره یک مامور نیروی انتظامی است که در مرحله بازنشستگی مامور می‌شود که مجرمی را تحویل بدهد، اما مجرم فرار می‌کند و این تعقیب و گریزها، با مضمون طنز در این سریال به تصویر کشیده خواهد شد. در این مجموعه تلویزیونی، بازیگرانی چون سیروس گرجستانی، جواد رضویان، مهرانه مهین ترابی، بهاره رهنما، زهره مجابی، کیانوش گرامی و ...ایفای نقش می‌کنند.

آخرین کار «اسماعیل عفیفه» در مقام تهیه‌کننده، مجموعه تلویزیونی «میوه ممنوعه» به کارگردانی «حسن فتحی» بود که سال گذشته در ایام ماه رمضان از شبکه دوم سیما پخش شد. «سعید سلطانی» نیز کارگردانی آثاری چون «شکرانه»، «پس از باران»، «سال‌های برف و بنفشه» و ... را در پرونده کاری خود دارد.

۶۱۶ آدرس ایمیل شما معرف شخصیتتان است

نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد بسیاری از مردم از روی آدرس پست الکترونیک کاربران در مورد شخصیت آنها قضاوت می کنند و این قضاوت در اکثر موارد درست و نزدیک به واقعیت است، زیرا کلمات انتخاب شده توسط کاربر به عنوان آدرس پست الکترونیک معرف ویژگی های شخصیتی اوست.
 
به گزارش فارس به نقل از
computerworld، پژوهشگران دانشگاه لایپزیک با انتخاب 600 آدرس ایمیل به طور تصادفی از صاحبان آنها خواستند پرسشنامه ای شخصیتی را پر کنند.

آنان سپس از 100 دانشجو خواستند با مشاهده آدرس های ایمیل در مورد ویژگی های مالکان آنها شامل انزواطلب بودن یا گشاده رو بودن، خود بزرگ بین بودن یا خاضع بودن، سختگیر بودن یا ساده گیر بودن و سایر موارد قضاوت کنند.

نتایج این بررسی نشان داد افرادی که در آدرس های ایمیل خود از کلماتی مانند کوچولو، کوچک یا عزیز و شیرین همراه با اسم حیوانات باهوش خانگی استفاده می کنند افرادی دلپذیرتر و ملایم تر هستند.

در مقابل افرادی که در آدرس های ایمیل خود از کلماتی مانند شاه(king) یا بهترین (the best) استفاده کرده بودند افرادی خودپسند و مغرور بودند.

جالب آنکه از هر 6 مورد قضاوت دانشجویان در مورد شخصیت مالکان ایمیل 5 مورد صحیح بوده است. ترتیب دهندگان این تحقیق گفته اند که خود از نتایج آن شگفت زده شده اند.