۸۳۸ هومیوپاتی چیست ؟

از دیدگاه پزشکی هومیوپاتی انسان به مجموعه واحدی از سه قسمت ذهن روان وجسم تقسیم می شود.ذهن به مسائل معنوی وغیر مادی مربوط می گرددوروان دررابطه بااحساسات قرار می گیرد.در بخش جسم نیز با بیولوژی انسانی وفیزیولوژی ارگانهای گوناگون روبرو هستیم.که بالاترین ومهمترین بخشی که در فعالیتهای انسان نقش دارد بخش ذهن است. در حقیقت ذهن به عنوان بخشی که درآن تغییرات ادراک وآگاهی ثبت می شود شناخته می شود.
هومیو به معنی مشابه وپاتی به معنی بیماری است.علم هومیوپاتی می خواهد بگوید" هر آنچه که بتواند درشخص سالم علائمی از بیماری بوجود بیاوردمی تواند بیماری باهمان مجموعه علائم را درمان نماید."
در پزشکی سنتی نیز رگه هایی ازاعتقاد به فلسفه هومیوپاتی وجوددارد.به عنوان مثال وقتی فردی دراثر ترسیدن دچار یرقان می شدوی رابا ترساندن ( مثل رساندن قاشق داغ به جایی از بدن بیمار به طور ناگهانی )درمان کرد.
در پزشکی رایج متأسفانه جزء نگری حاکم است و به سرکوب علائم می پردازد . مثلاً اگر ویروس آنفولانزا محرک بیماری باشد عملکرد پزشکی رایج محدودتر است چرا که با دادن مسکن ها همان مکانیسمی که تحت فشار بود تا شخص را از شر ویروس برهاند الآن بیشتر سرکوب می شود .
می توان نشان داد که تعداد زیادی از بیماران مبتلا به آسم در دوره ای از زندگی خود دچار نوعی ناراحتی پوستی بوده اند که مداوا شده اند ولی چون علت ذهنی برطرف نشده بیماری خودش را به صورتی دیگر نشان می دهد . در علم همیوپاتی علت هر بیماری را نوعی ناهنجاری شعور باعث می شود که این ناهنجاری می تواند در قسمتهای مختلف بدن تأثیر گذارد که در درمان لازم است فقط داروی مختص آن ناهنجاری داده شود که اختصاصا روی لایه ذهن اثر می گذارد ، آن وقت تمام علائم از وجود فرد رخت برمی بندد .
اگر یک پزشک عاشق انسانیت تنها یکبار پزشکی هومیوپاتی را ملاقات کند حتماً در دام عشقش گرفتار می شود .

برگرفته از کتاب " یک – کوانتوم ، عرفان درمان " نوشته دکتر مسعود ناصری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد